Apocalypse Press

My post-apocalyptic notes

Apocalypse Press

My post-apocalyptic notes

Brave New World

پاره متن های زیر، قسمت هایی از رمان Brave New World اثر Aldous Huxley هستند که ازشون خوشم اومده.

  

  • گاما ها و دلتاها و اپسیلونها را تا حدی چنین شرطی می کردند که درشتی هیکل را نشانه ی برتری اجتماعی بدانند.    
  • راز سعادت و فضیلت در همین نهفته است: دوست داشتن آنچه آدم باید انجام بدهد. تمام هدفهای شرطی سازی در این خلاصه می شود: علاقه مند ساختن آدمها به سرنوشت اجتماعی  گریزناپذیرشان. 
  • چیزی وجود داشت به اسم دموکراسی. انگار آدمها غیر از برابری جسمانی-شیمیایی برابری  دیگری هم با یکدیگر داشتند! 
  • حالا چابکترین چهار دست و پا کننده ها به هدفشان رسیده بودند . دستهای کوچکشان را با تردید دراز کردند گلهای تغییر شکل داده را لمس کردند٬ گرفتند٬ پرپر کردند٬ و اوراق تذهیب شده ی کتابها را مچاله کردند.

مدیر صبر کرد تا با شادمانی غرق کارشان شدند. آن وقت  گفت :"خوب تماشا کنید" و دستش  را بالا برد و علامت داد . سرپرستار که آن طرف اتاق٬ کنار صفحه کلید ایستاده بود، اهرمی کوچک را به پایین فشار داد. صدای انفجار برخاست. سوت خطر به صدا در آمد٬ تندتر و باز هم تندتر شد. بچه ها تکان می خوردند و جیغ می کشیدند. صورتهاشان از وحشت دگرگون شد. حال دوباره بچه ها را به جلوی گلها و کتابها فرستادند. به محض دیدن آن گلها و کتابها بچه ها از ترس کز کردند و صدای زوزشان ناگهان زیاد شد.


مدیر پیروزمندانه گفت: تماشا کنید! تماشا کنید!

آنها با آنچه روان‌شناسان معمولا نفرت غریزی از کتاب و گل می گویند بار می آیند. انعکاسها همیشه مشروط است. بچه ها در تمام عمر از شر کتابخوانی و گیاه‌شناسی در امان می مانند!

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین

می خواستم چند خط درباره‌ی فیلم "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" بنویسم، اما دیدم هرچی هم بنویسم بهتر از نوشته‌ی Susanna Krawczyk در سایت Eye for Film نخواهد بود. در نتیجه، در ادامه‌ی مطلب، همون نوشتار رو کپی می کنم. با اجازه‌ی غیر حضوری از صاحبان اثر و به دلیل عدم امکان دسترسی به اصل اثر در ایران! لینک های دانلود رو هم در انتهای مطلب درج می کنم!


http://ecx.images-amazon.com/images/I/518xs8EnUXL.jpg

ادامه مطلب ...

دانشگاه ایالتی اوهایو

امروز یه چیزی خوندم بسیار عالی!

دانشگاه ایالتی اوهایو دارای ۵۲۰۲ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۶۰ هزار نفر دانشجو می باشد! این دانشگاه ۲۰۷۵ بیلیون دلار امریکا پشتوانه‌ی مالی دارد!

با دیدن عکسی هم که ذیلا درج می کنم! تعجب نکنید! چیز خاصی نیست! تصویر قسمت شرقی کتابخونه‌ی همین دانشگاه محترمه! فقط قسمت شرقی ها! گفتنی است این کتابخانه بیش از ۶ میلیون جلد کتاب دارد. فقط کتاب! سایر اسناد و فایل‌های مولتی مدیا و نشریات و مقالات و میکروفیلم و اینا به کنار!


میگم حالا ما آدمیم یا اینا؟

البته جوابشو می دونم! بی تردید ما!


برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید!


Teachers’ English Fluency Initiative in Arizona

بیانه‌ی دپارتمان زبان‌شناسی دانشگاه آریزونا در خصوص قانون جدید آموزش و پرورش آریزونا مبنی بر ممنوعیت استخدام مدرسین زبان انگلیسی که "لهجه" خارجی دارند:


دانلود PDF با حجم 60 کیلوبایت


این بیانیه ربطی به ما نداره! اما:

  1. مطالعه اش برای علاقمندان به آموزش زبان و زبان‌شناسی خالی از لطف نیست.
  2. مقایسه اش با وضعیت آموزش زبان انگلیسی در ایران نتایج جالبی دربر داره! در واقع این بیانیه می تونه برای Administrator های آموزشگاه های زبان ایران هم ارسال بشه!

پروژه‌ی اضطراب سازی!

نمی دوونم چرا دستگاه های اجرایی و مسئولین کشور قشنگ ما علاقه ی شدیدی نسبت به پروژه های اضطراب سازی نشون می دن! مجری یک از بزرگترین پروژه های اضطراب سازی سازمان سنجش آموزش کشوره که هر ساله به طور استواری در این راستا گام بر‌میداره. البته شنیدم معاونت نظام وظیفه هم دست کمی از سازمان سنجش در این موارد نداره. با هم یک نمونه‌اش که آزمون کارشناسی ارشد باشه رو مرور می کنیم:

ادامه مطلب ...